piątek, 4 września 2015

maliny + banan + ksylitol + daktyle

Dodający energii pełen antyoksydantów koktajl witaminowy

http://zielonekoktajle.blogspot.com/2015/09/maliny-banan-ksylitol-daktyle.html


Składniki, porcja dla 4 osób:

4 banany 
300g malin 
15g ksylitolu
4 sztuki daktyli bez pestek

więcej na: http://apetytnazielone.blogspot.com/2015/07/koktajl-bananmaliny-bez-cukru.html





Zimą, gdy świeżych warzyw i owoców coraz mniej, chcąc nie chcąc sięgamy po mrożonki. Zobacz, dlaczego warto.



http://www.yerbamatestore.pl/pol_m_Zdrowa-zywnosc_Slodziki_Ksylitol-921.html



KSYLITOL nadaje się jako dodatek do ZIELONYCH KOKTAJLI, jako zamiennik białego cukru dla Tych z Was, którym koktajle są za mało słodkie :) Uważamy, że dojrzałe, słodkie owoce wystarczą, ale czasem niektórzy potrzebują dodatkowej słodyczy :)
W przeciwieństwie do cukru białego ksylitol zawiera aż o 40 proc. mniej kalorii i posiada zdecydowanie niższy indeks glikemiczny, dlatego poleca się przede wszystkim cukrzykom i osobom odchudzającym się.
Ksylitol najczęściej jest pozyskiwany z kory fińskiej brzozy, choć występuje również w niektórych owocach (truskawkach, jagodach, malinach, śliwkach, gruszkach), kolbach kukurydzy i grzybach. Warto wiedzieć, że ludzki organizm również w niewielkich ilościach wytwarza ksylitol.
Ksylitol wytwarza się naturalnie w organizmie człowieka w ilości ok. 15 g dziennie w procesach trawienia

Jak smakuje ksylitol?
Cukier brzozowy wygląda i smakuje tak, jak tradycyjny cukier. Ponadto podczas jego używania można dodatkowo wyczuć bardzo przyjemny, miętowy aromat. Ksylitol można znaleźć w wielu produktach. W sprzedaży najczęściej występuje jako skarmelizowany cukier, choć spotkać można także gumy do żucia z ksylitolem, miętówki, a także pasty do zębów i aerozole do nosa.

W przeciwieństwie do cukru, ksylitol ma nieznaczny wpływ na poziom cukru i insuliny w krwi. Liczne badania na zwierzętach wskazują że spożycie ksylitolu może przynieść wymierne korzyści dla zdrowia metabolicznego:
  1. pomaga zapobiegać próchnicy i innym chorobom zębów
  2. zwiększa mineralizację, czyli przyswajanie wapnia przez kości
  3. w przeciwieństwie do cukru, daje odczyn zasadowy, w związku z tym stabilizuje równowagę kwasowo-zasadową organizmu
  4. hamuje rozwój bakterii i drożdżaków
  5. szybko przywraca właściwe pH śliny
  6. hamuje rozmnażanie bakterii, które są odpowiedzialne za psucie się zębów
  7. zmniejsza łaknienie na słodycze
  8. zawiera prawie 2 razy mniej kalorii niż cukier
  9. polecany cukrzykom, indeks glikemiczny ksylitolu (IG=8) jest parokrotnie niższy niż cukru
  10. zmniejsza kwasowość śliny, co prowadzi do mniejszej degradacji szkliwa zębów 
  11. zapobiega zajadom i nieprzyjemnemu zapachowi z ust
  12. remineralizuje szkliwo, a nawet cofa drobne ubytki
  13. stymuluje produkcję śliny, co jest istotne dla osób cierpiących na suchość w ustach, spowodowaną chorobą, wiekiem, bądź skutkiem ubocznym stosowania niektórych leków
  14. pomaga również zwalczać drożdże
  15. stymuluje niskie zapotrzebowanie organizmu na insulinę i utrzymuje jej poziom
  16. zmniejsza szansę infekcji ucha u dzieci
  17. może zwiększyć produkcję kolagenu, a dzięki temu przyczynić się do przeciwdziałania skutkom starzenia się skóry a nawet pomóc w wygładzeniu zmarszczek
  18. dodatkowo nie pozostawia żadnych obcych posmaków w ustach






3 komentarze:

  1. Uwielbiam koktajle z malinami i bananami. Często dodaję jabłko czy też truskawki jak są. Dziś wypróbowałam koktajk z arbuzem i gruszką. Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń

Nasza książka już w sprzedaży

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...