Łamiące się paznokcie i wypadające włosy? Najprawdopodobniej brakuje ci cynku

Zanim sięgniesz po suplementy - sprawdź, jak łatwo uzupełnić cynk pijąc zielone koktajle

http://zielonekoktajle.blogspot.com/2017/06/amiace-sie-paznokcie-i-wypadajace-wosy.html

Zanim kupisz kolejną odżywkę do włosów czy paznokci albo sięgniesz po drogą maskę do włosów, sprawdź, czy w twojej diecie nie brakuje cynku. Czy wiesz, że miksując regularnie zielone koktajle bez problemu uzupełnisz cynk bez konieczności sięgania po sztuczne suplementy? Sprawdź, w jakich produktach jest go najwięcej i miksuj je codziennie, dla zdrowia i urody.

 

Co to jest ten cynk i do czego jest potrzebny?

Cynk to pierwiastek śladowy, który jest potrzebny zarówno ludziom, jak i roślinom oraz zwierzętom. Mimo, iż w śladowych ilościach, to jednak jego obecność jest niezbędna we wszystkich komórkach naszego ciała - w narządach, tkankach, kościach i mięśniach.


Cynk pełni ważną i potrzebną rolę: 

  • mężczyzn chroni przed przerostem gruczołu prostaty;
  • u kobiet łagodzi objawy, związane z napięciem przedmiesiączkowym;
  • jest niezbędny dla dzieci, zwłaszcza dla rozwoju kości oraz stymulacji wzrostu i wagi;
  • ważny jest już od poczęcia, bowiem odpowiada za prawidłowy podział komórek w fazie prenatalnej. Pomaga uniknąć wad wrodzonych i przedwczesnego porodu;
  • wpływa na odporność, jego zbyt niski poziom zwiększa podatność na infekcje;
  • wpływa znacząco na procesy funkcjonowania wątroby, serca, mózgu;
  • uaktywnia obszary mózgu odpowiedzialne za smak i zapach;
  • jest niezbędny dla skóry, paznokci i włosów, przyspiesza odnowę komórek skóry.

  https://zielonekoktajle.pl/dieta

Objawy niedoboru cynku w organizmie

Najczęściej obserwowane objawy niedoboru cynku w organizmie:

  • brak apetytu;
  • choroby skóry;
  • łamliwość paznokci;
  • wypadanie włosów;
  • uczucie znużenia;
  • pogorszenie pamięci;
  • utrata smaku i węchu;
  • zmniejszenie odporności.

 

Twoja cera wciąż nie wygląda idealnie, mimo że wydajesz fortunę na najlepsze kosmetyki. Spróbuj używać tych składników, miksując zielone koktajle, ma wkrótce zauważysz efekty.

http://zielonekoktajle.blogspot.com/2016/02/chcesz-miec-piekna-cere-oto-lista-5.html

 

Gdzie szukać cynku? Miksuj zielone koktajle

1. Pestki dyni - dodawaj je zarówno do koktajlu jako dodatek czy posypkę lub na przykład w formie mleka roślinnego. Mleko z pestek dyni uzyskasz miksując w proporcji 1:4 namoczone pestki dyni z wodą;
2. Kakao - ulubiony dodatek do zielonych koktajli. Kakao nadaje koktajlom czekoladowy smak, bardzo łatwo można je w koktajl wkomponować. Pamiętaj tylko, aby używać 100% naturalnych ziaren kakaowca, łuskanych lub sproszkowanych bez dodatku cukru czy innych składników;
3. Sezam - nasiona sezamu surowe, pieczone albo zmielone w postaci pasty tahini to świetne źródło cynku, dodawaj je do koktajli zarówno jako składnik ale też jako posypkę;
4. Migdały - oprócz cynku zawierają również selen i witaminę E, warto je dodawać do koktajli także w formie mleka migdałowego, które łatwo zmiksować samodzielnie, podobnie jak mleko z pestek dyni;
5. Groszek zielony - warte uwagi źródło cynku, które w postaci mrożonego groszku bez problemu każdy dostanie w markecie. Groszek dodatkowo wzbogaci koktajl w naturalne białko oraz zabarwi na kolor zielony.



Mnóstwo przepisów na zielone koktajle, także dla kobiet w ciąży, starających się o dziecko i mam karmiących znajdziecie w książce "Zielone koktajle dla mam i dla dzieci. 365 przepisów", którą znajdziesz podobnie jak inne nasze książki tutaj: https://zielonekoktajle.pl/ksiazki

 

Co znajdziesz w naszej nowej książce i dlaczego warto mieć je obie?

http://zielonekoktajle.blogspot.com/2017/04/zapowiedz-ksiazki-zielone-koktajle-dla.html



foto tytułowe: https://pixabay.com/pl/

 
 
Chcesz mieć przepis pod ręką np. na lodówce?

Jesteś w ciąży? Gratulacje! 

Podpowiadamy, o co zadbać miksując zielone koktajle dla ciężarnej?

http://zielonekoktajle.blogspot.com/2017/05/jakie-zielone-koktajle-mozesz-pic-w.html

5 zasad co i jak miksować, aby zielone koktajle smakowały dzieciom

http://zielonekoktajle.blogspot.com/2016/04/zielone-koktajle-dla-dzieci.html

Czy wiesz, że niektóre owoce i warzywa warto kupować w wersji ekologicznej? Sprawdź tzw. parszywą 12nastkę?


http://zielonekoktajle.blogspot.com/2016/07/lista-owocow-i-warzyw-ktore-najbardziej.html

3 komentarze:

  1. jak zwykle w takich przypadkach, zdiagnozowałam u siebie brak cynku i teraz muszę go uzupełnić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super artykuł :) Nie sądziłam, że owoce, czy warzywa mogą mieć aż tak duży wpływ na kondycję włosów! Moje włosy straciły ostatnio mocno na gęstości (po ciąży) mam nadzieję, że dzięki twoim radom uda mi się spowolnić ich wypadanie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za publikację. Sama miałam problem z włosami, ale udało mi się rozwiązać jakiś czas temu własnym sposobem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Celowane koktajle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...