Korzyści zdrowotne imbirowych koktajli oraz szybki sposób na obieranie imbiru

Imbir nie tylko dodaje smaku zielonym koktajlom, ale też wzbogaca je we właściwości zdrowotne. W koktajlach warto używać go codziennie.

https://zielonekoktajle.blogspot.com/2017/07/korzysci-zdrowotne-imbirowych-koktajli.html



Imbir, znany od setek lat i wykorzystywany w celach leczniczych korzeń, jest niesamowitym cudem natury. Jego smak idealnie doprawia zbyt mdłe i nijakie w smaku koktajle, a te zbyt słodkie dosmacza i reguluje. Jego intensywny aromat w połączeniu ze świeżą, trochę słodką i trochę drzewną nutą, to zasługa zingiberolu - składowej olejku eterycznego. 

Za jego palący, lekko gorzki smak, odpowiadają natomiast substancje żywicowe: gingerol i zinferon. Wszystkie te substancje wykazują właściwości lecznicze, dzięki czemu imbir zasługuje na miano cudownej rośliny. Imbir, nie tylko w postaci sproszkowanej, ale również korzenia, dostępny jest bez problemu w większości marketów. 


Warto się nim zainteresować. Nie tylko ze względów smakowych, ale również zdrowotnych.

Wspomóż układ immunologiczny i walkę z chorobami wzmacniając działanie swoich codziennych zielonych koktajli dodając te składniki.

Jak wzmocnić działanie przeciw przeziębieniowe codziennych koktajli?


Właściwości zdrowotne imbiru

Imbir posiada wiele właściwości, nie tylko smakowych. W wielu regionach świata doceniany jest przede wszystkim za swoje walory zdrowotne:


  • działa przeciwprzeziębieniowo (już niewielka ilość świeżego lub sproszkowanego imbiru, regularnie dodawana do codziennych koktajli, wspomaga układ odpornościowy, zwalcza drobnoustroje i wspiera organizm - wzmocnisz to działanie imbiru, łącząc w koktajlu imbir z innymi przyprawami o działaniu przeciwprzeziębieniowym, np. kurkumą, cynamonem itp),
  • działa przeciwzapalnie (przynosi ulgę chorym stawom, jest naturalnie działającym środkiem przeciwzapalnym, przynosi ulgę obolałym mięśniom),
  • działa przeciwobrzękowo (przede wszystkim ze względu na właściwości moczopędne),
  • ułatwia trawienie i leczy wzdęcia (dzięki zawartości olejków eterycznych pobudza soki żołądkowe i wydzielanie śliny, działa też rozkurczowo i żółciopędnie),
  • pomaga przy mdłościach i wzmaga apetyt (przydaje się więc kobietom w ciąży (w pierwszym jej trymestrze), które zmagają się z porannymi uciążliwymi problemami okresu ciążowego; ale także chorym po chemioterapii czy narkozie),
  • działa przeciwbólowo i rozgrzewająco (regularnie stosowany imbir skutecznie leczy migreny),
  • poprawia wydolność umysłową (pomaga w koncentracji i skupieniu uwagi, poprawiając ukrwienie mózgu).

https://zielonekoktajle.pl/dieta
 

Jak używać imbiru w koktajlach i jak go obrać?

Który imbir lepszy? W wersji sproszkowanej czy pod postacią świeżego korzenia? Ze skórką czy bez? Zawsze najlepsze są świeże owoce i warzywa, z tego też względu świeży korzeń imbiru zawsze będzie lepszą opcją niż sproszkowany. 


Niemniej ze względu na niesamowite właściwości imbiru warto używać go także w wersji sproszkowanej, gdy nie mamy "pod ręką" świeżego korzenia. Dodanie sproszkowanego imbiru do koktajlu wzmacnia również jego zdrowotne właściwości. Pamiętaj, że świeży imbir jest bardziej ostry w smaku i dodawaj go w mniejszej ilości, niż tego w postaci proszku.
Świeży imbir najlepiej obrać ze skórki, choć dobry blender zmiksuje go całkowicie i nie jest wówczas wymagane obieranie korzenia. Obieranie imbiru ze skórki nie jest prostą sprawą, głównie ze względu na nieregularny kształt imbiru, pełen drobnych wypustek. Dlatego też polecamy to robić nie nożem (za duże straty), a łyżeczką, delikatnie zeskrobując cienką skórkę.
 

foto tytułowe: https://pixabay.com/pl/


Podoba Ci się grafika powyżej? Możesz mieć ich aż 199 (+bonus)! 
Miksuj zdrowo i różnorodnie przez cały rok dzięki PLANSZOM koktajlowym
Oto cenne grafiki udostępniane przez nas w social media w jednym miejscu!
Już nie musisz „polować” i zapisywać tego co Cię interesuje.
Już za mniej niż 10 groszy za grafikę możesz je mieć wszystkie u siebie!
Zestaw zawiera 199 sztuk różnorakich grafik/plansz pomagającym skomponować odpowiadające ci koktajle:



Poręczna forma książki, którą możesz zabrać ze sobą gdziekolwiek chcesz, albo trzymać na blacie w kuchni bez strachu, że się zabrudzi - KSIĄŻKA WACHLARZ!
Ponad 300 przepisów z oznaczoną kalorycznością i makroskładnikami:

 
 Boisz się, że pijąc jedynie koktajle cały dzień zabraknie ci ważnych składników, że dostarczysz za mało kalorii? Albo że Twój metabolizm spowolni a mięśnie ucierpią?
Nie bój się. Dieta koktajlowa to nie głodówka! A jadłospisy na koktajle przez cały dzień ułożyliśmy tak aby dostarczyć maksimum składników odżywczych i odpowiednią dla Ciebie ilość kalorii. Sprawdź na https://zielonekoktajle.pl/dieta

 Poczuj się lżej i strać kilogramy dzięki zdrowym koktajlom

2 komentarze:

  1. Imbir bardzo często pijemy z wodą, a jesienią i zimą to idealny dodatek do herbaty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdrowotne działanie imbiru jest bardzo duże - ostatnio właśnie czytałem, że imbir jest powszechnie wykorzystywany w medycynie. Trzeba jednak przyznać, że jako dodatek do herbaty nadaje mu smaku i aromatu ;)

    OdpowiedzUsuń

Celowane koktajle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...