Czym posłodzić koktajl, jeśli nie cukrem? Oto 6 pomysłów!

Uwielbiasz słodkie smaki a twój koktajl po prostu musi być słodki? Zobacz, jak łatwo i zdrowo zastąpić biały cukier.

http://zielonekoktajle.blogspot.com/2017/06/czym-posodzic-koktajl-jesli-nie-cukrem.html



Nie musisz całkowicie wyeliminować słodkiego smaku z codziennego jadłospisu, nawet gdy jesteś na diecie. Zastąp po prostu biały, przetworzony cukier jego zdrowymi zamiennikami. I nie mamy tu na myśli sztucznych słodzików, mocno przetworzonych syropów czy cukru brązowego, ale jego naturalne odpowiedniki, zdrowe i nietuczące.



Sposoby na słodki smak koktajlu

Polecamy kilka sposobów na uzyskanie słodkiego smaku koktajlu, ułożone chronologicznie. Zaczynamy od tego, który polecamy najbardziej.


  • Po pierwsze dużo dojrzałych, słodkich owoców.
Czy wiesz, że dojrzałe banany (takie które mają brązowe kropki na skórce), są bardzo, bardzo słodkie a ich główną wartością odżywczą są naturalne, zdrowe cukry? Używaj do koktajli dojrzałych lub wręcz przejrzałych słodkich owoców a smak, jaki uzyskasz będzie wyjątkowo słodki, smaczny i odżywczy.

Dojrzałe ananasy, mango, brzoskwinie, czereśnie, melony, morele, daktyle i inne słodkie owoce to idealna, naturalna słodycz i niczego więcej nie potrzeba.
I na tym punkcie moglibyśmy w sumie zakończyć wyliczanie, ale miało być 6 pomysłów, zatem będzie ich sześć!


https://zielonekoktajle.pl/dieta
 
 

  • Po drugie naturalne, suszone słody - daktyle
Suszone daktyle, bardzo łatwo dostępne o każdej porze roku oraz inne suszone owoce to naturalne źródło słodyczy. Wystarczy jedna, dwie sztuki dodane do koktajlu a już uzyskasz efekt posłodzenia.


  • Po trzecie naturalne zielone słody - stewia
Stewia w liściach to idealny dodatek do koktajli, nadający naturalną słodycz. Mówi się że jest słodsza od cukru a nie zawiera kalorii. Krzaczek stewi możesz posadzić w ogrodzie lub na balkonie a nawet w doniczce, dzięki zyskasz nieograniczony dostęp do świeżych, słodkich liści.



  • Po czwarte naturalne słody w proszku - np. lucuma
Sproszkowana lucuma pozyskiwana jest z suszonych i roztartych owoców drzewa Pouteria lucuma, występującego w rejonie Andów. Nazywana jest „Złotem Inków”, zawiera naturalnie występujące cukry, witaminy z grupy B i składniki mineralne. Idealnie nadaje się do koktajli jako składnik słodzący. W postaci proszku można też dostać inne słodkie owoce, np. sproszkowane banany.


  • Po piąte naturalny, surowy miód
Czy wiecie, że miód dostępny w sklepach ogólnospożywczych jest podgrzewany, pasteryzowany, filtrowany i w zasadzie niewiele różni się od cukrowego syropu. Jeśli chcesz skorzystać z nieocenionych właściwości pszczelego produktu, polecamy zaopatrzyć się w nieprzetworzony miód surowy.

Skarbnica skoncentrowanych składników odżywczych idealnym dodatkiem do twoich codziennych koktajli, sprawdź jak to działa!

http://zielonekoktajle.blogspot.com/2016/12/remedium-na-choroby-cywilizacyjne-pyek.html




  • Po szóste jak najmniej przetworzone syropy, np. syrop klonowy
Syrop klonowy 100% nie zawiera żadnych dodatków typu konserwanty czy barwniki. Sok uzyskany z klonu poddawany jest jedynie odparowaniu wody (gotowanie) i filtracji. Jeśli już musicie używać syropu, to bardziej niż syrop z agawy, ryżowy czy daktylowy, które proces produkcji pozbawia większości wartości odżywczych polecamy klonowy.



O tym zawsze pamiętaj

Pamiętaj, że miksując dojrzałe owoce, pełne naturalnego cukru, miksujesz je w całości - razem z pulpą błonnikową. Dlatego cukier w nich zawarty nie dostaje się natychmiast do krwi, tak jak w przypadku soków. Cukier ten naturalnie uczestniczy w procesie trawienia przez cały układ trawienny, dostarczając dużo energii wraz z bogactwem wartości odżywczych w ich naturalnej, nieprzetworzonej postaci.

Zastanawiasz się, co jest lepsze: świeżo wyciskane soki czy warzywa i owoce miksowane na koktajl?


Mnóstwo przepisów na słodkie zielone koktajle, także dla kobiet w ciąży, starających się o dziecko i mam karmiących znajdziecie w książce "Zielone koktajle dla mam i dla dzieci. 365 przepisów", z której spisem treści między innymi zapoznasz się w artykule:  "Zapowiedź książki "Zielone Koktajle dla mam i dla dzieci. 365 przepisów":

Co znajdziesz w naszej nowej książce i dlaczego warto mieć je obie?

http://zielonekoktajle.blogspot.com/2017/04/zapowiedz-ksiazki-zielone-koktajle-dla.html

 

 foto tytułowe: https://pixabay.com/pl/


 Boisz się, że pijąc jedynie koktajle cały dzień zabraknie ci ważnych składników, że dostarczysz za mało kalorii? Albo że Twój metabolizm spowolni a mięśnie ucierpią?
Nie bój się. Dieta koktajlowa to nie głodówka! A jadłospisy na koktajle przez cały dzień ułożyliśmy tak aby dostarczyć maksimum składników odżywczych i odpowiednią dla Ciebie ilość kalorii. Sprawdź na https://zielonekoktajle.pl/dieta

 Poczuj się lżej i strać kilogramy dzięki zdrowym koktajlom

https://zielonekoktajle.blogspot.com/2019/07/dieta-koktajlowa-czyli-kilka-dni-na.html

Różnorodnie i smacznie, 

sprawdź nasze sprawdzone przepisy na post owocowo-warzywny

https://zielonekoktajle.blogspot.com/2020/01/najlepszy-sposob-na-diete-dabrowskiej.html

Kiedy pić koktajle i dlaczego koktajl jest posiłkiem

https://zielonekoktajle.blogspot.com/2020/02/kiedy-o-jakiej-porze-pic-koktajle.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Celowane koktajle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...