Koktajle dla diabetyka?

Dlaczego warto włączyć koktajle w dietę diabetyka? Co i jak miksować?




Cukrzyca, czyli choroba, która kojarzona była jako choroba seniorów, dzisiaj atakuje coraz młodsze osoby, nawet młodzież szkolną. Na świecie na cukrzycę choruje ponad 400 milionów ludzi, z czego znakomita większość to cukrzyca typu 2. Szacuje się, że nawet połowa chorych nie została jeszcze zdiagnozowana. Warto znać objawy cukrzycy, aby w porę zareagować i rozpocząć leczenie. Pierwsze objawy cukrzycy bywają niepozorne… Zmęczenie, senność, utrata wagi, pragnienie ogromne pragnienie! Tak relacjonują początki swojej „przygody” z cukrzycą osoby, u których została ona ostatecznie zdiagnozowana. Diagnoza choroby to dopiero początek. Często osoby, które dowiadują się o chorobie, nie potrafią się z tym pogodzić. To zrozumiałe. Prawda jest natomiast taka, że im prędzej zaakceptujemy ten fakt i zaczniemy się edukować, tym lepiej. Tak, edukacja przy tej przewlekłej chorobie to podstawa. Musimy nauczyć się obserwować swój organizm, bo każdy jest inny i inaczej reaguje. Nie ma złotego środka. Oczywiście współczesna medycyna oferuje wiele rozwiązań, ale nawet lekarze wiedzą i uświadamiają swoich pacjentów, że odpowiednia dieta jest kluczowym składnikiem skutecznej terapii w cukrzycy!

Dlaczego koktajle?


Zastanawiasz się zapewne, dlaczego i jak to właśnie koktajle mają/mogą Ci pomóc przy takich schorzeniach jak cukrzyca. Koktajle zazwyczaj kojarzą nam się z owocowymi miksami, niejednokrotnie z dodatkiem cukru - standardowe truskawki z np. mlekiem i cukrem. Gwarantujemy, że wcale nie musi to tak wyglądać. Koktajl może być równie smaczny, a przy tym zdrowy. Koktajle ze względu na wysoki poziom błonnika zapewniają stały poziom cukru we krwi. Dzieje się tak dlatego, że obecność błonnika opóźnia przechodzenie węglowodanów z pożywienia do krwi. I tak np. zjedzenie całego owocu jest dużo korzystne niż wypicie wyciśniętego soku z tego samego owocu, sok bowiem pozbawiony jest błonnika.


Jakie koktajle dla diabetyka?


Czy diabetyk może spożywać owoce? Oczywiście! Wszystko jednak z umiarem. Najlepszym rozwiązaniem są koktajle warzywne, ale nie należy wykluczać owoców, które oprócz tego, że zawierają fruktozę, mają też wiele innych składników, które są drogocenne dla naszych organizmów. Powinny one być jednak dobrane tak, by zawierały mniejszą ilość węglowodanów oraz miały niższy indeks glikemiczny. Swoje koktajle (i inne posiłki) powinniśmy komponować tak, by wchłanianie cukru z nich do krwi było maksymalnie spowolnione - pamiętaj, że liczą się wszystkie składniki, a nie poszczególne osobno. W naszym ebooku poświęconym koktajlom dla diabetyków owoce w przepisach dopełniają często smak, ale nie są bazą koktajlu. Taka kompozycja powoduje, że są to koktajle dedykowane właśnie diabetykom. Oprócz 30 najlepszych przepisów w ebooku znajdziesz też dużo rad na temat tego, jak komponować własne koktajle, czego się wystrzegać. Bardzo zależało nam na tym, by przepisy z ebooka były Twoim koktajlowym początkiem w walce z chorobą.






Owoce w koktajlach dla diabetyka


Wiele osób zastanawia się, jakie może miksować owoce przy cukrzycy?
W zasadzie każde, ważna jest jednak ilość. Najlepiej wybierać jednak owoce, które mają mało cukru, im mniej, tym więcej można ich zjeść. To oczywiście zasady ogólne. Sam powinieneś wiedzieć, co Ci służy. Jeśli twój cukier nawet po kęsie banana skacze, nie jedz bananów, albo eksperymentuj: spróbuj ¼ banana zmiksować z mlekiem migdałowym i łyżką masła orzechowego, albo z awokado i malinami. Sugerując się zawartością węglowodanów w porcji i ładunkiem glikemicznym, można podzielić owoce dla cukrzyków typu 1 i 2 na dozwolone w koktajlu raz dziennie i ograniczone (czyli do miksowania od czasu do czasu, w zdecydowanie mniejszej ilości).

Dozwolone będą np.: truskawki, jabłka, czereśnie, awokado, agrest, mandarynki, ananas, pomarańcze, grejpfruty, gruszki, winogrona.

Ograniczone natomiast: banany, daktyle, mango, żurawina.

Miksowanie tych owoców w koktajlach razem ze źródłem tłuszczu, na przykład orzechów, ziaren, pestek, oliwy itp. pomoże dodatkowo obniżyć ich wskaźnik IG. Jest jeszcze jedna zasada: świeże owoce są zdecydowanie lepsze, unikaj suszonych, tak samo soków. Koktajle miksujesz z całych owoców razem z błonnikiem, więc to zupełnie inne działanie niż sok pozbawiony błonnika.





DIABETYK to ZDROWE KOKTAJLE idealne na diecie cukrzycowej. Koktajle o niskim indeksie i ładunku glikemicznym.

Ebook w formacie pdf, który otworzysz na każdym urządzeniu, komputerze, tablecie, telefonie lub wydrukujesz.

Ten ebook będzie idealny Ciebie, jeśli:

  •  chorujesz na cukrzycę i szukasz przepisów na zdrowe koktajle, ze składnikami które możesz miksować
  •  chcesz zadbać o różnorodne, smaczne i zdrowe posiłki owocowo-warzywne, które nie podniosą ci znacząco poziomu cukru
  •  szukasz przepisów ale chcesz też nauczyć się samodzielnie komponować koktajle dla diabetyków
  •  chcesz jeść więcej warzyw i owoców ale się ich boisz ze względu na cukier
  •  nie masz czasu na pracochłonne i skomplikowane przepisy

2 komentarze:

Celowane koktajle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...