czwartek, 10 marca 2016

Co jeść przed i po treningu? Jakie koktajle zmiksować i jakich składników użyć?

Masz dylemat jakie owoce i warzywa czy inne dodatki miksować przed, a jakie po treningu? Zapoznaj się z tymi wskazówkami.





Nie ulega wątpliwości że wszyscy uprawiający sport potrzebują doładowania energetycznego. Posiłek w formie koktajlu to idealne rozwiązanie, bo:
- nie obciąża żołądka, 
- można spożyć go w niewielkiej odległości czasowej przed treningiem,
- strawi się na tyle szybko, że nie będzie przeszkadzał podczas trenowania,
- postać zmiksowana dużo szybciej dotrze bezpośrednio do komórek i tam je odżywi natychmiast,
- łatwo, szybko i prosto możesz uzupełnić straty i niedobry płynnym koktajlem także po treningu.

Co miksujemy przed treningiem?

Zielony koktajl z owocami to idealny zdrowy i wartościowy posiłek węglowodanowy przed treningiem. Teoretycznie to wystarczy, bo potrzebną do wysiłku energię już nim dostarczysz. Ale gdy chcesz dodatkowego doładowania
przygotowując posiłek przed treningowy skup się na: 
naturalnych dopalaczach i naturalnym białku
a tutaj sprawdzą się:

BURAKI

Warzywo to jest idealne dla sportowców. Niesamowite właściwości kryją się w koktajlach z surowymi burakami, gdyż oprócz dużej ilości witamin, buraki zawierają duże ilości minerałów, zwłaszcza żelaza i potasu. Są niezastąpione w profilaktyce i leczeniu nowotworów. Zwalczają wolne rodniki, oczyszczają krew i wspomagają organizm w anemii, niedokrwistości i po chemioterapii. Pobudzają krążenie krwi, obniżają ciśnienie i zapobiegają chorobom serca. Ich oczyszczające działanie wspomaga też wątrobę, więc są idealne na kaca oraz dla osób z chorą wątrobą czy bez woreczka żółciowego. Dodatkowo buraki spożyte przed treningiem, zwiększają wydolność i poprawiają wyniki sportowe, nie na darmo nazywają je legalnym dopingiem. Regularnie spożywane zwiększają wytrzymałość i niwelują zmęczenie.

Koktajle z burakami znajdziesz --> TUTAJ

Chcesz odkwasić organizm, pokonać kaca czy wspomóc odchudzanie? Pij koktajle z surowymi burakami, to prawdziwe, zdrowe DOPALACZE
http://zielonekoktajle.blogspot.com/2016/03/prawdziwe-dopalacze-koktajle-z-burakami.html

KOFEINA

To tzw. krótkotrwały kop, używany często przed zawodami. Wiele przepisów na koktajle zawiera espresso i w ten sposób dodatkowo działa pobudzająco, dzięki kofeinie. Kofeina działa stymulująco na układ nerwowy, zwiększa refleks i koncentrację oraz pojemność oddechową płuc. Naturalną kofeinę, którą można dodać do koktajli przed treningiem, zawierają także: naturalnie ziarna kakaowca, zielona herbata, yerba mate.
Odmianą kofeiny jest też guaranina, znajdziemy ją w guaranie, która działa trochę inaczej na organizm, wchłania się wolniej niż kofeina i stymuluje organizm na dłużej (około 6 godzin). Działa łagodnie orzeźwiająco na umysł i ciało. Idealnie nadaje się jako dodatek do koktajli przed treningowych.

Koktajle z espresso znajdziesz --> TUTAJ
Koktajle z guaraną znajdziesz --> TUTAJ
Koktajle z kakao znajdziesz --> TUTAJ 
Koktajle z zieloną herbatą znajdziesz --> TUTAJ 


PRZYPRAWY

Do koktajlu możesz też dodać przyprawy takie jak na przykład cynamon, kurkuma, imbir, pieprz, papryka czy przyprawy korzenne. Wspomagają pamięć i koncentrację oraz stabilizują poziom cukru, działają tez pobudzająco i przeciwzapalnie.

Koktajle z cynamonem znajdziesz --> TUTAJ
Koktajle z kurkumą znajdziesz --> TUTAJ
Koktajle z imbirem znajdziesz --> TUTAJ 
Koktajle z pieprzem znajdziesz --> TUTAJ 
Koktajle z chilli znajdziesz --> TUTAJ 
Koktajle z papryką znajdziesz --> TUTAJ
Koktajle z przyprawami korzennymi znajdziesz --> TUTAJ

Imbir nie tylko dodaje smaku zielonym koktajlom, ale też wzbogaca je we właściwości zdrowotne. W koktajlach warto używać go codziennie.

https://zielonekoktajle.blogspot.com/2017/07/korzysci-zdrowotne-imbirowych-koktajli.html
 

SUPER ŻYWNOŚĆ

Super żywność bogata w aminokwasy typu spirulina czy nasiona konopi to idealny dodatek do koktajlu. Spirulina to alga bardzo bogata w białko, idealna dla sportowców i osób trenujących a jej dodatek wzbogaca także zielone koktajle w wiele innych składników odżywczych oraz w  niesamowicie zielony kolor. Wspaniałym dodatkiem do koktajli przed treningiem będzie też sproszkowany korzeń maca, wzmacnia wytrzymałość mięśni, dodaje siły i energii.

Koktajle ze spiruliną znajdziesz --> TUTAJ 
Koktajle z nasionami konopi znajdziesz --> TUTAJ
Koktajle z maca znajdziesz --> TUTAJ

Spirulina to alga bogata w białko a nie cudowny lek na otyłość. Dlaczego więc piszą o niej jak o środku na odchudzanie?

http://zielonekoktajle.blogspot.com/2016/02/czy-spirulina-pomaga-w-zrzuceniu.html

http://zielonekoktajle.blogspot.com

Co miksujemy po treningu?


Po okresie wysiłku warto wspomóc organizm  w składniki mineralne i elektrolity, które wypociliśmy, uzupełnić niedobór płynów i witamin. Dodatkowo, zwłaszcza po ćwiczeniach siłowych, przyda się znowu białko, do odbudowy i regeneracji mięśni. Przyrządzamy więc zielony koktajl z zieleniny i owoców i wzbogacamy go na przykład w proponowane dodatki:

WODA KOKOSOWA

Woda kokosowa to naturalny izotonik, idealny napój dla sportowców. Bogata w magnez, potas, wapń, fosfor oraz witaminy C i z grupy B nawadnia i uzupełnia elektrolity w organizmie. Główną funkcją napojów izotonicznych nie jest dostarczanie energii, lecz uzupełnianie strat płynów i elektrolitów traconych podczas wysiłku, dlatego największe znaczenie mają tu proporcje elektrolitów w napoju. Co niesamowitego jest w wodzie kokosowej? Zawiera cukry, błonnik pokarmowy, białka , antyoksydanty oraz witaminy i minerały w proporcjach zbliżonych do osocza krwi.

Koktajle z wodą kokosową znajdziesz --> TUTAJ

Cudowny życiodajny eliksir odmładzający czy zwykłe nabijanie konsumentów w butelkę, by zapłacić niemało za słodzoną wodę?

http://zielonekoktajle.blogspot.com/2016/08/skondensowana-prawda-o-wodzie-kokosowej.html

SUPER ŻYWNOŚĆ

http://zielonekoktajle.blogspot.com/2015/12/jak-zrobic-samodzielnie-w-prosty-szybki.htmlM.in. spirulina, o której pisaliśmy wyżej oraz produkty z konopi: białko, mleko i łuskane ziarna. Konopie są bardzo odżywczym składnikiem posiłków, zawierają pełnowartościowe białka i błonnik. Są źródłem kwasów omega 3 i omega 6 w bardzo dobrych proporcjach. Dla sportowców najważniejszą informacja jest że białko w nasionach konopi zawiera 20 kluczowych aminokwasów, w tym 10 niezbędnych do regeneracji mięśni.  Idealny dodatek po treningu.

Koktajle ze spiruliną znajdziesz --> TUTAJ 
Koktajle z nasionami lub białkiem konopi znajdziesz --> TUTAJ


Wartym zwrócenia uwagi jest także ziarno quinoa (komosy ryżowej), bogate w białko i świetnie współgrające w koktajlach zarówno w formie ugotowanego i zmiksowanego ziarna, jak i na przykład mleka z komosy.


Koktajle z komosą ryżową (quinoa) znajdziesz --> TUTAJ

 

Artykuł ten, naszego autorstwa, ukazał się w BLASTING NEWS 3 września 2015r

http://pl.blastingnews.com/sport/2015/09/jakie-koktajle-pic-przed-i-po-treningu-00543327.html 

 

 

Zobacz, jak nawodnić organizm od środka i które napoje uwalniają wodę w miarę upływu czasu, bezpośrednio trafiając do komórek.



http://zielonekoktajle.blogspot.com/2016/01/dlaczego-warto-do-koktajli-dodawac-olej.html

Zobacz, jakie zielone koktajle poleca żona Roberta Lewandowskiego - to dzięki nim jej mąż ma taką moc.

http://zielonekoktajle.blogspot.com/2016/07/czym-anna-lewandowska-karmi-swojego-meza.html




Szukasz słoików do smoothie? z uchem, pokrywką, słomką?
szukaj TUTAJ:
http://www.ceneo.pl/Dom_i_wnetrze;szukaj-s%C5%82oiki#crid=80530&pid=6573

Szukasz więcej inspiracji? 

KSIĄŻKI naszego autorstwa kupisz w każdej dobrze zaopatrzonej księgarni

Zobacz też Bezpośrednio w Wydawnictwie 

z kodem: zielonekoktajle 35% rabatu od ceny okładkowej, 

kliknij TUTAJ

http://bit.ly/365przepisowNAkoktajle

"Zielone koktajle DETOKS. 365 przepisów" gdzie kupić?
"Zielone koktajle dla MAM i dla DZIECI. 365 przepisów" gdzie kupić?
"Zielone koktajle. 365 przepisów" gdzie kupić?

13 komentarzy:

  1. Bardzo wartościowe informacje w jednym miejscu. Ja ostatnio mam fazę na buraki w każdej postaci:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Białko jest bardzo ważne, nie można też zapominać o tłuszczach po treningu ;) Ale tych zdrowych! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny post :) I bardzo przydatny.

    OdpowiedzUsuń
  4. A co miksować jeżeli się ćwiczy wieczorem? Owoce odpadają...

    OdpowiedzUsuń
  5. A co z uzupelnieniem glikogenu po treningu. Gdzie w koktajlach zrodla weglowodanow w odpowiedniej ilosci ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owoce i warzywa świetnie go uzupełniają

      Usuń
    2. Powinny się znaleźć węglowodany nie tylko z owoców i warzyw. Mogą to być płatki owsiane czy jaglane czy kasza.

      Usuń
  6. Cieszę się, ze na Was wpadłam, najlepszy blog jaki znalazlam w necie na temat koktajli. POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń

Pobierz bezpłatnie 8 zdrowych koktajli, do których składniki możesz mieć zawsze w domu + BONUS

Nasze książki w sprzedaży

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...