czwartek, 10 marca 2016

Co jeść przed i po treningu? Jakie koktajle zmiksować i jakich składników użyć?

Masz dylemat jakie owoce i warzywa czy inne dodatki miksować przed, a jakie po treningu? Zapoznaj się z tymi wskazówkami.





Nie ulega wątpliwości że wszyscy uprawiający sport potrzebują doładowania energetycznego. Posiłek w formie koktajlu to idealne rozwiązanie, bo:
- nie obciąża żołądka, 
- można spożyć go w niewielkiej odległości czasowej przed treningiem,
- strawi się na tyle szybko, że nie będzie przeszkadzał podczas trenowania,
- postać zmiksowana dużo szybciej dotrze bezpośrednio do komórek i tam je odżywi natychmiast,
- łatwo, szybko i prosto możesz uzupełnić straty i niedobry płynnym koktajlem także po treningu.

Co miksujemy przed treningiem?

Zielony koktajl z owocami to idealny zdrowy i wartościowy posiłek węglowodanowy przed treningiem. Teoretycznie to wystarczy, bo potrzebną do wysiłku energię już nim dostarczysz. Ale gdy chcesz dodatkowego doładowania
przygotowując posiłek przed treningowy skup się na: 
naturalnych dopalaczach i naturalnym białku
a tutaj sprawdzą się:

BURAKI

Warzywo to jest idealne dla sportowców. Niesamowite właściwości kryją się w koktajlach z surowymi burakami, gdyż oprócz dużej ilości witamin, buraki zawierają duże ilości minerałów, zwłaszcza żelaza i potasu. Są niezastąpione w profilaktyce i leczeniu nowotworów. Zwalczają wolne rodniki, oczyszczają krew i wspomagają organizm w anemii, niedokrwistości i po chemioterapii. Pobudzają krążenie krwi, obniżają ciśnienie i zapobiegają chorobom serca. Ich oczyszczające działanie wspomaga też wątrobę, więc są idealne na kaca oraz dla osób z chorą wątrobą czy bez woreczka żółciowego. Dodatkowo buraki spożyte przed treningiem, zwiększają wydolność i poprawiają wyniki sportowe, nie na darmo nazywają je legalnym dopingiem. Regularnie spożywane zwiększają wytrzymałość i niwelują zmęczenie.

Koktajle z burakami znajdziesz --> TUTAJ

 

KOFEINA

To tzw. krótkotrwały kop, używany często przed zawodami. Wiele przepisów na koktajle zawiera espresso i w ten sposób dodatkowo działa pobudzająco, dzięki kofeinie. Kofeina działa stymulująco na układ nerwowy, zwiększa refleks i koncentrację oraz pojemność oddechową płuc. Naturalną kofeinę, którą można dodać do koktajli przed treningiem, zawierają także: naturalnie ziarna kakaowca, zielona herbata, yerba mate.
Odmianą kofeiny jest też guaranina, znajdziemy ją w guaranie, która działa trochę inaczej na organizm, wchłania się wolniej niż kofeina i stymuluje organizm na dłużej (około 6 godzin). Działa łagodnie orzeźwiająco na umysł i ciało. Idealnie nadaje się jako dodatek do koktajli przed treningowych.

Koktajle z espresso znajdziesz --> TUTAJ
Koktajle z guaraną znajdziesz --> TUTAJ
Koktajle z kakao znajdziesz --> TUTAJ 
Koktajle z zieloną herbatą znajdziesz --> TUTAJ 


PRZYPRAWY

Do koktajlu możesz też dodać przyprawy takie jak na przykład cynamon, kurkuma, imbir, pieprz, papryka czy przyprawy korzenne. Wspomagają pamięć i koncentrację oraz stabilizują poziom cukru, działają tez pobudzająco i przeciwzapalnie.

Koktajle z cynamonem znajdziesz --> TUTAJ
Koktajle z kurkumą znajdziesz --> TUTAJ
Koktajle z imbirem znajdziesz --> TUTAJ 
Koktajle z pieprzem znajdziesz --> TUTAJ 
Koktajle z chilli znajdziesz --> TUTAJ 
Koktajle z papryką znajdziesz --> TUTAJ
Koktajle z przyprawami korzennymi znajdziesz --> TUTAJ
 

SUPER ŻYWNOŚĆ

Super żywność bogata w aminokwasy typu spirulina czy nasiona konopi to idealny dodatek do koktajlu. Spirulina to alga bardzo bogata w białko, idealna dla sportowców i osób trenujących a jej dodatek wzbogaca także zielone koktajle w wiele innych składników odżywczych oraz w  niesamowicie zielony kolor. Wspaniałym dodatkiem do koktajli przed treningiem będzie też sproszkowany korzeń maca, wzmacnia wytrzymałość mięśni, dodaje siły i energii.

Koktajle ze spiruliną znajdziesz --> TUTAJ 
Koktajle z nasionami konopi znajdziesz --> TUTAJ
Koktajle z maca znajdziesz --> TUTAJ


http://zielonekoktajle.blogspot.com

Co miksujemy po treningu?


Po okresie wysiłku warto wspomóc organizm  w składniki mineralne i elektrolity, które wypociliśmy, uzupełnić niedobór płynów i witamin. Dodatkowo, zwłaszcza po ćwiczeniach siłowych, przyda się znowu białko, do odbudowy i regeneracji mięśni. Przyrządzamy więc zielony koktajl z zieleniny i owoców i wzbogacamy go na przykład w proponowane dodatki:

WODA KOKOSOWA

Woda kokosowa to naturalny izotonik, idealny napój dla sportowców. Bogata w magnez, potas, wapń, fosfor oraz witaminy C i z grupy B nawadnia i uzupełnia elektrolity w organizmie. Główną funkcją napojów izotonicznych nie jest dostarczanie energii, lecz uzupełnianie strat płynów i elektrolitów traconych podczas wysiłku, dlatego największe znaczenie mają tu proporcje elektrolitów w napoju. Co niesamowitego jest w wodzie kokosowej? Zawiera cukry, błonnik pokarmowy, białka , antyoksydanty oraz witaminy i minerały w proporcjach zbliżonych do osocza krwi.

Koktajle z wodą kokosową znajdziesz --> TUTAJ

SUPER ŻYWNOŚĆ

http://zielonekoktajle.blogspot.com/2015/12/jak-zrobic-samodzielnie-w-prosty-szybki.htmlM.in. spirulina, o której pisaliśmy wyżej oraz produkty z konopi: białko, mleko i łuskane ziarna. Konopie są bardzo odżywczym składnikiem posiłków, zawierają pełnowartościowe białka i błonnik. Są źródłem kwasów omega 3 i omega 6 w bardzo dobrych proporcjach. Dla sportowców najważniejszą informacja jest że białko w nasionach konopi zawiera 20 kluczowych aminokwasów, w tym 10 niezbędnych do regeneracji mięśni.  Idealny dodatek po treningu.

Koktajle ze spiruliną znajdziesz --> TUTAJ 
Koktajle z nasionami lub białkiem konopi znajdziesz --> TUTAJ


Wartym zwrócenia uwagi jest także ziarno quinoa (komosy ryżowej), bogate w białko i świetnie współgrające w koktajlach zarówno w formie ugotowanego i zmiksowanego ziarna, jak i na przykład mleka z komosy.


Koktajle z komosą ryżową (quinoa) znajdziesz --> TUTAJ

 

Artykuł ten, naszego autorstwa, ukazał się w BLASTING NEWS 3 września 2015r

http://pl.blastingnews.com/sport/2015/09/jakie-koktajle-pic-przed-i-po-treningu-00543327.html 

 

 

http://zielonekoktajle.blogspot.com/2016/01/dlaczego-warto-do-koktajli-dodawac-olej.html

 

http://zielonekoktajle.blogspot.com/2015/11/5-bedow-ktore-byc-moze-popeniasz-przy.html


http://jakzdrowozyc.pl/e-book-sekrety-zielonych-koktajli/?ref=4

Polecamy e-book SEKRETY ZIELONYCH KOKTAJLI,
z którego dowiesz się co dobrego mogą zrobić dla Ciebie zielone koktajle i jak dzięki nim możesz przestać chorować, poprawić zdrowie swoje i swoich bliskich, zaoszczędzić mnóstwo czasu, a nawet zrzucić zbędne kilogramy napisany przez miłośników zdrowego stylu życia Marysię i Tomka z bloga "Jak zdrowo żyć?"



słoik kubek z zakrętką w ofercie TUTAJ:
https://agata-meble.okazjum.pl/gazetka/gazetka-promocyjna-agata-meble-07-03-2016,19100/2/

 

7 komentarzy:

  1. Bardzo wartościowe informacje w jednym miejscu. Ja ostatnio mam fazę na buraki w każdej postaci:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Białko jest bardzo ważne, nie można też zapominać o tłuszczach po treningu ;) Ale tych zdrowych! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny post :) I bardzo przydatny.

    OdpowiedzUsuń
  4. A co miksować jeżeli się ćwiczy wieczorem? Owoce odpadają...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zieleninę + białkowe dodatki, jak w artykule :)

      Usuń

Nasza książka już w sprzedaży

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...