Zielone koktajlem z żelazem, pij je zwłaszcza gdy masz anemię, często i łatwo się męczysz oraz masz problemy z koncentracją

Żelazo to podstawowy mikroelement występujący w organizmie człowieka i zapewniający jego prawidłowe funkcjonowanie. 

W organizmie człowieka znajduje się średnio około 4 gram żelaza. Prawie 70% wchodzi w skład krwi, pod postacią hemoglobiny. Na poziom żelaza w organizmie wpływa nie tylko metabolizm i gospodarka hormonalna, ale również pora dnia, rano jest go bowiem więcej niż wieczorem. Ponieważ każdego dnia tracimy od 0,5 do 1,5 mg tego cennego pierwiastka, ważne jest jego regularne dostarczanie, najlepiej w postaci naturalnej, w pożywieniu.

  https://zielonekoktajle.pl/

Jakie są objawy niedoboru żelaza?

Ogólnym efektem braku żelaza jest osłabienie organizmu.  
Niedobór żelaza w organizmie to główna przyczyna anemii, ale najpierw objawia się on niewinnie. Początkowo czujemy się osłabieni, ospali z ciągłym poczuciem zmęczenia i apatii. Do tego często dochodzi rozdrażnienie i trudności z koncentracją, czasem bóle głowy, duszności. Niedobór żelaza widać także po stanie skóry, która zaczyna być sucha i matowa, a nawet z tendencją do siniaków. Cierpią też nasze włosy (ich stan się pogarsza ,zaczynają nadmiernie wypadać) oraz paznokcie, gdyż stają się łamliwe i kruche.

 

Gdzie znajdziemy żelazo w składnikach zielonych koktajli?

Wiele składników używanych do zielonych koktajli zawiera żelazo, z zieleniny jest to na przykład pietruszka, sałata, brokuły, szpinak, ale także kalafior czy kapusta. Bogate w żelazo są także buraki, marchew i pomidory.  
Z owoców warto miksować owoce cytrusowe, brzoskwinie, morele, jabłka, truskawki, maliny, wiśnie czy czereśnie.
Bogate w żelazo jest też na przykład kasza jaglana, a ta przepysznie smakuje zmiksowana w koktajlach. Kasza jaglana (lub płatki jaglane) dodatkowo zagęszczają koktajle i powoduje że po ich spożyciu jesteśmy bardziej syci. Każdy zielony koktajl, który zmiksujesz możesz też dodatkowo wzbogacić w ten pierwiastek miksując je z dodatkami takimi jak: pestki dyni, pestki słonecznika, sezam, orzechy, rodzynki i inne suszone owoce.

 

http://zielonekoktajle.blogspot.com/p/skadniki.html

 

A co z wchłanianiem żelaza?

Żelazo wchłania się w dwunastnicy oraz w jelicie cienkim. W organizmie człowieka jest wiązane do postaci transferryny i transportowane po organizmie, a magazynowane w wątrobie w postaci ferrytyny. Wchłanianie i przyjmowanie żelaza z pożywienia zależy bardzo wielu czynników jednocześnie. Wpływa na to wiek i stan zdrowia, a zwłaszcza stan jelit, chemiczna forma żelaza, proporcja różnych składników diety a także proporcja innych pierwiastków.
Aby poprawić stopień wchłaniania żelaza, należy je spożywać z produktami bogatymi  w witaminę C, a tej nie brakuje owocom i warzywom, więc zielone koktajle idealnie się nadają jako regularny zastrzyk witamin w połączeniu z żelazem.



Oto hit! - sezonowe owoce i warzywa na każdy miesiąc zawsze pod ręką

https://zielonekoktajle.blogspot.com/2020/01/najlepszy-sposob-na-motywacje-do.html

 

Takich grafik mamy więcej, wszystkie je możesz kupić w formie magnesów na lodówkę, zarówno z przepisami jak i z sezonowymi owocami i warzywami, zobacz tutaj,spakowaliśmy je ostatnio razem w komplecie, aby było taniej
https://zielonekoktajle.pl/zestaw

https://zielonekoktajle.pl/zestaw


Najlepsze przepisy REGENERACYJNE czyli proste przepisy na KAC KOKTAJLE zielonekoktajle.pl/kackoktajle

https://zielonekoktajle.pl/kackoktajle


 Boisz się, że pijąc jedynie koktajle cały dzień zabraknie ci ważnych składników, że dostarczysz za mało kalorii? Albo że Twój metabolizm spowolni a mięśnie ucierpią?
Nie bój się. Dieta koktajlowa to nie głodówka! A jadłospisy na koktajle przez cały dzień ułożyliśmy tak aby dostarczyć maksimum składników odżywczych i odpowiednią dla Ciebie ilość kalorii. Sprawdź na https://zielonekoktajle.pl/dieta

 Poczuj się lżej i strać kilogramy dzięki zdrowym koktajlom


https://zielonekoktajle.pl/dieta

Kiedy pić koktajle i dlaczego koktajl jest posiłkiem

https://zielonekoktajle.blogspot.com/2020/02/kiedy-o-jakiej-porze-pic-koktajle.html

2 komentarze:

  1. Polecam tez pokrzywę. Majowa Najlepsza😄

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbować, bo mam problemy z żelazem, od jakiegoś czasu suplementuję żelazo w płynie Blueiron i zauważyłam poprawę w poziomie mojej energii i koncentracji. Jest lepiej, ale myślę, że mimo wszystko taki koktajl warto włączyć do diety. Świetny wpis!

    OdpowiedzUsuń

Pobierz bezpłatnie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...