sobota, 3 października 2015

figi + chia + mleko migdałowe + jabłka + brzoskwinie + goji

Deser z nasionami chia może być naprawdę wyjątkowym rarytasem

http://zielonekoktajle.blogspot.com/2015/10/figi-chia-mleko-migdaowe-jabka.html

Składniki:

warstwa dolna:
jabłko
brzoskwinia
Zmiksuj i ozdób naczynie plasterkami świeżej figi

warstwa górna:
1-1,5 łyżki nasion chia
1/2 szklanki mleka migdałowego
Wymieszaj nasiona w mleku i odczekaj kilka godzin aż się zżelują.

Nakładaj delikatnie jedna warstwa na drugiej, posyp jagodami goji i ozdób świeżymi figami.

więcej u Ani Klimek na: https://instagram.com/p/8Aa6VmDgx9m.com/p/8Aa6VmDgx9







NASIONA CHIA czyli nasiona szałwi hiszpańskiej idealnie nadają się jako dodatek do ZIELONYCH KOKTAJLI.
Przede wszystkim są tzw. super żywnością (czyli charakteryzujące się dużą zawartością cennych dla organizmu składników) oraz zwiększają gęstość i nadają konsystencję koktajlom. Dzięki swojej właściwości absorpcji płynów, odpowiednio wcześniej namoczone i dodane do koktajlu uwalniają wodę stopniowo w organizmie przedłużając poziom i stopień nawilżenia.

Smak nasion CHIA jest w sumie żaden, smakują tym płynem, którym zostały wcześniej namoczone (9-cio krotnie zwiększają bowiem swoją objętość w płynie w ciągu kilkunastu-kilkudziesięciu minut). Jeśli namoczysz je więc w wodzie, nie będą miały smaku, jedynie galaretowata konsystencję, jeśli w soku owocowym smakować będą owocowo, a jeśli np. w mleku roślinnym to tymże mlekiem, proste. Nasiona szałwii hiszpańskiej nie zmieniają więc smaku zielonych koktajli, jeśli dodasz je bez namaczania to po kilkunastu minutach wchłoną płyn koktajlu i go mocno zagęszczą.

więcej o nasionach CHIA: https://www.facebook.com/notes/zielone-koktajle/nasiona-chia/633581440122021

Jagody GOJI obfitujące w całe mnóstwo składników odżywczych, witamin i minerałów są one kompletnym źródłem białka, a przy tym są niskokaloryczne. Zawierają kilkanaście różnych aminokwasów, oraz 21 pierwiastków śladowych – między innymi cynk, żelazo, wapń, german (posiada działanie antyrakowe), selen, fosfor. Słyną z dużej ilości witaminy C oraz żelaza.. W ich skład wchodzą, także takie witaminy jak B1,B2, B6 oraz witamina E. Jest to najbogatsze źródło karotenoidów, w tym Beta-karotenu. W goji znajdują się niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, takie jak kwas linolowy, który jest pomocny w odchudzaniu oraz kwas omega 6. Z kolei zawarty w goji  beta-sitosterol, obniża poziom cholesterolu.

więcej o jagodach GOJI: https://www.facebook.com/notes/zielone-koktajle/jagody-goji/650820241731474


http://zielonekoktajle.blogspot.com/p/jaki-mikser-lub-blender.html




dołącz do naszej akcji na Facebooku:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nasza książka już w sprzedaży

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...