sobota, 20 czerwca 2015

nasiona chia + papaja + szpinak + cytryna + mleko roślinne

Czy nasiona chia szkodzą lub ich spożywanie jest niezdrowe w nadmiarze?



Składniki:

1  duży dojrzały banan (może być mrożony)
1 papaja (teraz w ofercie po 5,49 zł za 1 szt TUTAJ)
2 garście szpinaku (lub inna zielenina np. sałata TUTAJ po 1,19 zł za szt.)
2 łyżeczki nasion chia
sok z 1/2 cytryny (teraz w ofercie po 3,49 zł za 500g TUTAJ lub po 5,99 zł za 1 kg TUTAJ organiczne BIO cytryny zawsze dostępne TUTAJ)
1-2 szklanek mleka roślinnego (tutaj –  mleko migdałowe domowej roboty)

więcej na: http://surojadek.com/zdrowe-przepisy/zielony-koktajl-z-papaja/






http://intenson.pl/chia/



NASIONA CHIA czyli nasiona szałwi hiszpańskiej idealnie nadają się jako dodatek do ZIELONYCH KOKTAJLI.
Przede wszystkim są tzw. super żywnością (czyli charakteryzujące się dużą zawartością cennych dla organizmu składników) oraz zwiększają gęstość i nadają konsystencję koktajlom. Dzięki swojej właściwości absorpcji płynów, odpowiednio wcześniej namoczone i dodane do koktajlu uwalniają wodę stopniowo w organizmie przedłużając poziom i stopień nawilżenia.

Smak nasion CHIA jest w sumie żaden, smakują tym płynem, którym zostały wcześniej namoczone (9-cio krotnie zwiększają bowiem swoją objętość w płynie w ciągu kilkunastu-kilkudziesięciu minut). Jeśli namoczysz je więc w wodzie, nie będą miały smaku, jedynie galaretowata konsystencję, jeśli w soku owocowym smakować będą owocowo, a jeśli np. w mleku roślinnym to tymże mlekiem, proste. Nasiona szałwii hiszpańskiej nie zmieniają więc smaku zielonych koktajli, jeśli dodasz je bez namaczania to po kilkunastu minutach wchłoną płyn koktajlu i go mocno zagęszczą.

więcej o nasionach CHIA: https://www.facebook.com/notes/zielone-koktajle/nasiona-chia/633581440122021



Czy nasiona chia szkodzą lub są niezdrowe w nadmiarze, gdy spożywasz ich dużo i często?


Odpowiadając na tytułowe pytanie: nasiona chia podobnie jak większość żywności szkodzą w nadmiarze, dzienna dawka podana jest w łyzkach, nie oszukujmy się więc i nie myślmy że spożywanie nasionek w ilości więcej niż kilka łyżek dziennie nie będzie szkodliwe, raz na jakiś czas nie zaszkodzi, ale czy to siemię lniane, czy sezam, czy inne nasiona i orzechy czy właśnie nasiona chia lepiej spożywać z umiarem. Jest to jedzenie bogate w składniki odżywcze i mała ilość jest wystarczająca. Jak raz na jakiś czas zjesz więcej nic się nie stanie, ale objadać sie na codzień przez długie miesiące dużą ilością lepiej nie warto :)



http://zielonekoktajle.blogspot.com/2015/11/jak-zrobic-samodzielnie-w-prosty-szybki.html



https://lidl.okazjum.pl/gazetka/gazetka-promocyjna-lidl-22-06-2015,14275/1/



dołącz do naszej akcji na Facebooku:





Super pomysł na koktajlowe wazoniki po 2,99 zł za 1 szt:
https://ikea.okazjum.pl/gazetka/katalog-ikea-21-08-2014,8328/126/




czerwcowe
https://rossmann.okazjum.pl/gazetka/gazetka-promocyjna-rossmann-01-06-2015,13718/52/




https://rossmann.okazjum.pl/gazetka/gazetka-promocyjna-rossmann-01-06-2015,13718/54/


https://carrefour.okazjum.pl/gazetka/gazetka-promocyjna-carrefour-16-06-2015,14305/4/



miksujesz i zabierasz w drogę! ZOBACZ


https://piotr-i-pawel.okazjum.pl/gazetka/gazetka-promocyjna-piotr-i-pawel-17-06-2015,14346/7/


 przepis bierze udział w akcji:
Lecznicza moc ukryta w nasionach chiaLetnie oczyszczenie

9 komentarzy:

  1. czyli jaka jest ta dzienna dawka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. większość wiarygodnych źródeł podaje, że 3 łyżeczki czyli 15g

      Usuń
  2. 15 g, 3 łyżeczki

    OdpowiedzUsuń
  3. a jaka dawka jest siemie lniane ? jak jem codziennie to może mi zaszkodzić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dawka dzienna zaleca do spożycia siemienia lnianego to 2-3 łyżeczki, czyli podobna jak w przypadku nasion chia. Siemię zawiera też w składzie 0,5-1,5% glikozydów cyjanogennych (linustatyna i neolinustatyna) z których po roztarciu lub namoczeniu nasion może się uwalniać kwas cyjanowodorowy (kwas pruski) i aceton. W tak małej dawce jak 1-2 a nawet 3 łyżki dziennie substancje te działają na nasz organizm wręcz dobroczynnie – przeciwzapalnie i odkażająco.

      Usuń
    2. Dziękuje ślicznie za odpowiedź :) pozdrawiam

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. To czasem trudno dostępny owoc, zwłaszcza w odpowiednim poziomie dojrzewania, ale warto polować i sie skusić, jest pyszna zdrowa, choć troche egzotyczna to mało kto nie lubi smaku papaji. :)

      Usuń

Nasza książka już w sprzedaży

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...