TOP 5 składników do miksowania w listopadzie

Co miksować w listopadzie, by było smacznie, sezonowo i zdrowo?


Listopad kojarzy się już raczej z ponurymi dniami i jesienną słotą. Ty bardziej w tym miesiącu spożycie surowych warzyw i owoców jest bardzo ważne, są one naturalnym źródłem witamin i minerałów naturalnie wspierających nasz układ odpornościowy.

Wybraliśmy dla Was TOP 5 składników koktajli, które świetnie nadają się do miksowania, a oprócz tego wyróżniają się również bogactwem witamin, składników mineralnych, czy antyoksydantów. 

Podoba Ci się nasza grafika tytułowa z owocami i warzywami LISTOPADA?
Możesz  ją pobrać ZA DARMO w formacie PNG w dużej rozdzielczości do druku lub na tapetę telefonu, tableta czy komputera. 

https://zielonekoktajle.pl/sezonowe

Zaczniemy od buraków! My uwielbiamy koktajle z burakami! Oprócz tego, że mają niepodważalne walory smakowe (choć wiemy, że są i tacy, którzy za nimi nie przepadają i właśnie tym osobom polecamy spróbować koktajlu z burakiem) to też tak naprawdę jedne ze zdrowszych warzyw. Buraki mają lecznicze właściwości, zawdzięczają je betalainom (barwnikom, które występują także w szpinaku). Substancje te mają wpływ na naszą odporność, sprawiają też, że wolniej się starzejemy i zapobiegają powstawaniu nowotworów. Spożycie koktajlu z buraka potrafi uwolnić od zgagi. Polecamy również osobą z nadciśnieniem i sportowcom, bo burak często nazywany jest „legalnym dopingiem”, a to dlatego, że wspomaga procesy krwiotwórcze. W burakach znajdziemy również bogactwo kwasu foliowego, który powinny suplementować wszystkie kobiety starające się zajść w ciążę i będące już w niej. 

Chcesz zobaczyć przepisy na koktajle z burakiem kliknij na grafikę


Żurawina ma szereg właściwości leczniczych, najbardziej jednak kojarzy się z zapaleniem dróg moczowych i to właśnie takie jej zastosowanie wykazano już w 1840 roku! Współczesne badania nad żurawiną wykazały, że ma ona właściwości antybakteryjne i antygrzybiczne i poza zastosowaniem przy zapaleniu pęcherza moczowego znajduje również zastosowanie przy schorzeniach skórnych i wrzodach żołądka. 
Jej spożycie zalecane jest również przy przeziębieniach, anginie, schorzeniach reumatycznych, w przypadku problemów związanych z układem pokarmowym (problemy żołądkowe z jelitami i trzustką). Jest również pomocna przy awitaminozie ze względu na bogactwo witamin, jakie możemy w niej znaleźć oraz w stanach przemęczenia
Jest bogatym źródłem witamin A, C i witamin z grupy B. Najwięcej substancji odżywczych i leczniczych zawierają świeże owoce, które są dostępne od października do stycznia, co ciekawe można je przechowywać szczelnie zapakowane nawet 3 miesiące w lodówce! Suszone owoce żurawiny zachowują swoje właściwości nawet przez kilka lat. Żurawina dobrze znosi obróbkę termiczną, która nie niszczy zawartych w niej związków bakteriobójczych.

Chcesz zobaczyć przepisy na koktajle z żurawiną kliknij na grafikę

Kalafior to warzywo, które na całe szczęście dość często gości na Polskich stołach. My oprócz standardowo podanego ugotowanego warzywa polecamy również koktajle, w których jest składnikiem, a nawet lody! Udowodniono naukowo, że ma on działanie przeciwnowotworowe (dzięki zawartości izotiocyjanów i indoli). Jeśli masz problemy z wrzodami żołądka, także powinieneś „zaprzyjaźnić się” z kalafiorem, ponieważ wcześniej już wspomniane izotiocyjany posiadają silne właściwości bakteriostatyczne i niszczą Helicobacter pylori – bakterie, które przyczyniają się do rozwoju wrzodów. Poza tym mogą także uchronić przed innymi problemami z układem pokarmowym, takimi jak zapalenie błony śluzowej żołądka, zapalenie przełyku, a nawet rak żołądka.

Chcesz zobaczyć przepisy na koktajle z kalafiorem kliknij na grafikę


Suszone daktyle zawierają witaminę A oraz witaminy z grupy B, a także liczne pierwiastki, takie jak magnez, potas, żelazo, wapń, bor, cynk czy mangan. Regularne spożywanie daktyli zmniejsza ryzyko rozwoju miażdżycy oraz innych chorób układu krwionośnego, takich jak zawał serca czy udar mózgu. Zawierają sporo potasu, który ma wpływ na utrzymanie ciśnienia krwi na właściwym poziomie, zatem ich regularne spożywanie, może zapobiec rozwojowi nadciśnienia tętniczego. Daktyle są doskonałym źródłem węglowodanów dla sportowców i nie tylko! My polecamy ich stosowanie jako zdrowego „słodzidła” w koktajlach. Zawierają salicylany, które mają właściwości przeciwzapalne. Posiadają w swoim składzie tryptofan, którego przemiany są źródłem serotoniny, a ta łagodzi objawy zespołu jelita drażliwego.

Chcesz zobaczyć przepisy na koktajle z daktylami kliknij na grafikę

Marchew jest dobrym źródłem witamin: B1 i B2, B6, C, E, H, K, PP. W częściach jadalnych marchwi znajdziemy także mikroelementy: wapń, magnez, sód i potas. Marchew zalecana jest w zaburzeniach trawienia. Najważniejszym składnikiem zawartym w marchwi jest oczywiście beta-karoten, który chroni nas przed niekorzystnym wpływem wolnych rodników i m.in. opóźnia procesy starzenia się. Beta-karoten wzmacnia także system immunologiczny. Beta-karoten zapewnia ponadto prawidłowe funkcjonowanie narządu wzroku, zwłaszcza o zmierzchu (może uchronić przed tzw. Kurzą ślepotą).

Chcesz zobaczyć przepisy na koktajle z marchewką kliknij na grafikę

Pojawiła się już nasza nowa seria Zdrowych Koktajli Celowanych, w których znajdziesz m.in. ebook z koktajlami dyniowymi oraz na imprezę Halloween, które idealnie pasują do dostępnych aktualnie sezonowych składników! Sprawdź, czy znajdziesz w niej coś dla siebie:

Zobacz też co jeszcze można miksować w listopadzie



Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Celowane koktajle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...