wtorek, 18 listopada 2014

amarantus + komosa ryżowa (quinoa) + banan + karob + cynamon

Koktajl hamujący starzenie z amarantusem i mlekiem quinoa


Składniki:

2 banany
1 łyżka karobu
1 szklanka mleka z komosy ryżowej (quinoa)
1/2 szklanki poppingu z amarantusa
szczypta cynamonu 

Zmiksuj do uzyskania jednolitej konsystencji.



Współcześnie AMARANTUS coraz częściej nazywany jest zbożem XXI wieku, ponieważ jest zbożem, które charakteryzuje się szczególnie wysokimi wartościami odżywczymi i zdrowotnymi: 

- zawiera łatwo trawioną i przyswajalną skrobię, 
- jest bogaty w dobrze przyswajalne białko, 
- bogaty w żelazo (ma go 5-ciokrotnie więcej niż szpinak lub pszenica) i wapń, 
- stanowi doskonałe źródło błonnika i nienasyconych kwasów tłuszczowych, 
- zawiera antyoksydanty przeciwdziałające chorobom, 
- nie zawiera glutenu, 
- ma podobną ilość witamin z grupy B oraz witamin C, A i E co inne zboża, ale zawiera więcej składników tłuszczowych niż pszenica, jęczmień, żyto czy owies – szczególnie cenne są w nim nienasycone kwasy tłuszczowe, które zmniejszają ryzyko chorób serca i hamują rozwój miażdżycy,
- jest bogatym źródłem wapnia, żelaza, cynku, potasu i magnezu.
- zaraz po oliwie z oliwek jest najważniejszym źródłem skwalenu, związku opóźniającego procesy starzenia 

więcej przeczytaj tutaj: http://zielonekoktajle.blogspot.com/p/super-zywnosc.html#amarantus


Polecane przez nas ziarna amarantusa:

popping (dmuchane, preparowane ziarno, do bezpośredniego spożycia):


ziarno (wymaga gotowania):
 


Więcej kodów rabatowych w zakładce: KODY RABATOWE

 

Amarantus pod względem zawartości żelaza nie ma sobie równych. Zawiera go 5-krotnie więcej niż szpinak lub pszenica. Jest niezwykle cennym źródłem białka – lepiej przyswajalnego niż z mleka czy soi, a przy tym nie zawierającego glutenu. Wyróżnia się niezwykle drobną frakcją skrobi, pięć razy łatwiejszą do strawienia od skrobi zawartej w kukurydzy.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/amarantus-wlasciwosci-i-przepisy_35700.html
Amarantus pod względem zawartości żelaza nie ma sobie równych. Zawiera go 5-krotnie więcej niż szpinak lub pszenica. Jest niezwykle cennym źródłem białka – lepiej przyswajalnego niż z mleka czy soi, a przy tym nie zawierającego glutenu. Wyróżnia się niezwykle drobną frakcją skrobi, pięć razy łatwiejszą do strawienia od skrobi zawartej w kukurydzy.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/amarantus-wlasciwosci-i-przepisy_35700.htmDZIŚ OSTATNI DZIEŃ KONKURSU, NIE PRZEGAP! WEŹ UDZIAŁ I WYGRAJ!

https://www.facebook.com/zielonekoktajle.zobacz/photos/a.494464717367028.1073741829.188339021312934/567539013392931/?type=1&theater
 



4 komentarze:

  1. Uwielbiam koktajle. Dziękuję za dołączenie do akcji:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przyjemnością dołączyliśmy do akcji, również pozdrawiamy

      Usuń

Nasza książka już w sprzedaży

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...